Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

«Ανέκδοτες ιστορίες για μάνατζερ και συμβούλους επιχειρήσεων»


Ιστορία Α΄

Ένας πολύ πετυχημένος μάνατζερ Ένας καλοντυμένος κύριος 40 με 45 ετών κάνει βόλτα με το προσωπικό του αερόστατο. Έπειτα από μία δίωρη περιήγηση στον ελληνικό ουρανό διαπιστώνει ότι έχει χάσει τον προσανατολισμό του. Ύστερα από απέλπιδες προσπάθειες να βρει τον δρόμο του αποφασίζει να προσεγγίσει το έδαφος και να ρωτήσει έναν περαστικό. Αφού είναι σε ένα ικανοποιητικό ύψος ώστε να ακούγεται, του λέει:

- Καλημέρα σας. Έχω ένα πρόβλημα και παρακαλώ να με βοηθήσετε. Ξεκίνησα να κάνω μια βόλτα με το αερόστατό μου αλλά διαπίστωσα ότι έχω χαθεί. Προσπάθησα να προσανατολιστώ αλλά μάταια. Μήπως θα μπορούσατε να μου πείτε πού βρίσκομαι;

Ο ευγενικός κύριος που έτυχε να περνάει εκείνη τη στιγμή, κοιτάει το αερόστατο, κάνει κάποιους γρήγορους υπολογισμούς στο μυαλό του και του απαντά:

- Βεβαίως, κύριε. Βρίσκεστε στο νότιο άκρο των Βαλκανίων σε ύψος 4 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, γεωγραφικό πλάτος 39ο 00 και γεωγραφικό μήκος 22ο 00.

Ο καλοντυμένος κύριος τον κοιτάει με απορία και απογοήτευση συνάμα. Ύστερα από λίγα δευτερόλεπτα αμηχανίας λέει:

- Εάν δεν γίνομαι αδιάκριτος, να σας ρωτήσω κάτι ακόμα; Μήπως είστε πληροφορικάριος - προγραμματιστής;

- Ακριβώς! του απαντά με έκπληξη ο περαστικός. Πώς το καταλάβατε;

- Είναι πολύ απλό. Κατ' αρχάς, η απάντηση που μου δώσατε τεχνικώς μπορεί να είναι σωστή, πλην όμως πολύ εξειδικευμένη και καθόλου πρακτική. Συγγνώμη, αλλά εμένα προσωπικά δεν με βοηθήσατε καθόλου.

Ο περαστικός χωρίς δισταγμό τού λέει:

- Να σας ρωτήσω και εγώ κάτι με τη σειρά μου;

- Βεβαίως.

- Μήπως είσαστε manager;

Ο κύριος από το αερόστατο, με βλέμμα μεγάλης απορίας, κουνά συγκαταβατικά το κεφάλι του και ρωτάει με τη σειρά του:

- Μα καλά, πώς το καταλάβατε;

- Είναι πολύ απλό, του απαντά ο πληροφορικάριος: Κατ' αρχάς βρισκόσαστε στο ύψος αυτό χάρη σε μια μεγάλη φούσκα! Δεν ξέρετε πού είσαστε, ούτε πού πάτε। Δημιουργείτε προβλήματα και βάζετε τους «από κάτω σας» να τα λύσουν. Σας δίνουν λύσεις στα προβλήματα που εσείς δημιουργείτε, αλλά δεν ξέρετε ούτε και μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε. Επιπλέον, κατά έναν περίεργο και μοναδικό τρόπο τώρα το δικό σας πρόβλημα το κάνατε δικό μου.



Ιστορία Β΄

Ένας ακριβοπληρωμένος σύμβουλος επιχειρήσεων Ένας βοσκός με τα πρόβατά του σε μια απόμερη τοποθεσία βλέπει από μακριά να πλησιάζει μια αστραφτερή BMW. Ο οδηγός, ένας νεαρός ντυμένος με κουστούμι Versace, παπούτσια Gucci, γυαλιά ηλίου Ray Ban και Yves Saint Laurent γραβάτα, σταματάει, κατεβάζει το παράθυρο και του λέει:

- Αν σου πω ακριβώς πόσα πρόβατα έχεις στο κοπάδι σου, θα μου δώσεις ένα;

Ο βοσκός κοιτάει τον γιάπη νεαρό και του απαντά ήρεμα:

- Ναι, γιατί όχι;

Αμέσως λοιπόν ο γιάπης κατεβαίνει από το αυτοκίνητο μαζί με ένα
laptop Dell, το οποίο συνδέει με ένα κινητό Motorola με παγκόσμια σύνδεση. Αφού συνδέεται με το Internet, πηγαίνει σε μια σελίδα της NASA και επιλέγει ένα σύστημα δορυφορικού προσδιορισμού τοποθεσίας GPS, το οποίο υπολογίζει την ακριβή θέση και στέλνει τα στοιχεία αυτά σε έναν άλλο δορυφόρο, ο οποίος σκανάρει την περιοχή και βγάζει μια φωτογραφία. Αφού επεξεργάζεται τη φωτογραφία, στέλνει την εικόνα σε ένα εργαστήριο ερευνών και έπειτα από μερικά δευτερόλεπτα λαμβάνει στο Palm Pilot του ένα e-mail που επιβεβαιώνει ότι η φωτογραφία έχει αναλυθεί και τα στοιχεία έχουν καταχωρηθεί σε μία βάση δεδομένων. Μέσω μιας σύνδεσης ODBC εισχωρεί σε μια MS-SQL database και καταχωρεί όλα τα στοιχεία σε ένα φύλο Excel, το οποίο και στέλνει μέσω e-mail στο Blackberry του. Μετά εκτυπώνει μια έκθεση 150 σελίδων με έγχρωμες φωτογραφίες από τον καινούριο του HP εκτυπωτή και λέει στον βοσκό:

- Έχεις ακριβώς 1.586 πρόβατα!

- Σωστά, απαντά ο βοσκός. Λοιπόν, μπορείς να πάρεις όποιο πρόβατο θέλεις - και κοιτάει τον νεαρό καθώς διαλέγει το ζώο και το μεταφέρει στο πορτ-μπαγκάζ. Μετά λέει στον νεαρό:

- Αν βρω ακριβώς τι δουλειά κάνεις, θα μου επιστρέψεις το πρόβατο;

Ο γιάπης το σκέφτεται και μετά απαντάει:

- ΟΚ, γιατί όχι;

- Είσαι σύμβουλος επιχειρήσεων, λέει ο βοσκός.

- Απίστευτο, αναφωνεί αποσβολωμένος ο νεαρός, έτσι είναι! Μα πώς το μάντεψες;

- Δεν είναι και τόσο δύσκολο, λέει ο βοσκός. Ήρθες από το πουθενά. Χωρίς να σ' το ζητήσει κανείς. Θέλεις να βρεις για εμένα μια απάντηση που ήδη γνωρίζω. Σε μια ερώτηση που δεν σε ρώτησε κανείς. Και θες να πληρωθείς γι'αυτό. Και το καλύτερο: Δεν έχεις ιδέα από πρόβατα! Τώρα θα μου δώσεις πίσω τον σκύλο μου;!...


Δεν υπάρχουν σχόλια: